Subject: Ed: Eelnõu edastamine kooskõlastamiseks ja arvamuse avaldamiseks
From: "Andrus Varki - RA" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Cc: Kärolin Jenas - RA <[email-masked]>
Date: Fri, 15 May 2026 14:55:09 +0300

Teie:    04.05.2026 nr 1.2-3/1172-1
Meie:   15.05.2026 nr JUR-3/2545-2

Tere

Edastame Ravimiameti tähelepanekud eelnõule.

Kui nüüd meie X-teega liidestatud andmekogudest on lävend erandi 
rakendumiseks on 180 andmesubjekti päringut oma isikuandmete kohta aastas 
x-tee kaudu, siis eelduslikult selle erandi alla võiks RA jääda.

Toetame ka plaani VTK ja eelnõu autorite vajadust ja plaani täiendada 
erandite loetelu.

Kuivõrd eelnõu on mõningates kohtades justkui lahtine, siis on keeruline 
anda ka konkreetset hinnangut meie asutusele kaasnevatest mõjudest. Kuid 
hetkel ollakse meie hinnangul liigselt optimistlikud. Seoses andmete 
teabevärava muutumisega keskseks kontaktpunktiks kaasneb meile andmete 
korrastamisega seoses ajutine lisatöö, sest andmete kirjeldustele 
kehtestatakse standardi- ja ajakohasusnõuded. Uuele riiklikule 
dokumendihaldussüsteemile DORIS üleminekuga seoses suureneb samuti vähemasti 
ajutiselt halduskoormus ja tekivad kulud (võimalik ka IT kulud). 
Kokkuvõtvalt ei ole arvestatud erinevate asutuste eripäradega, vaid kõike 
püütakse harmoniseerida ilma, et see oleks väga põhjalikult läbi mõeldud. 
Ravimiameti puhul on väidetav võimalik halduskoormuse vähenemine ja kulude 
kokkuhoid küsitava väärtusega (jääb hetkel arusaamatuks, milles seda kulude 
vähenemist nähakse). Tuleb arvestada ka kõikide kaasuvate arendus- ja 
liidestumiskuludega.

Lugupidamisega

Andrus Varki

juhataja

Õigusosakond

Ravimiamet

737 4140

www.ravimiamet.ee <http://www.ravimiamet.ee>

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud 
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja 
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt 
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele 
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, 
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.
This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and 
privileged information. If you are not the intended recipient, please notify 
the sender immediately by returning the e-mail and permanently deleting what 
you have received. Any dissemination or use of this information by a third 
person without permission is prohibited and may be illegal.